Som elkunde kan du få brug for at vide, hvordan du vælger elleverandør, hvad du skal gøre, hvis du skal have tilmeldt en ny installation til TREFOR El-net, eller du kan have brug for at finde oplysninger om din elmåler. Det kan du alt sammen finde her.
Planlagte strømafbrydelser
Retningslinjer for planlagte afbrydelser og hvilke muligheder du har for at få flyttet en varslet strømafbrydelse.
Vil du producere din egen el?
Ønsker du at producere el til eget forbrug, eller vil du sælge egenproduceret el til markedet? Så skal du tilmelde dit anlæg til elnettet.
Ofte stillede spørgsmål
Hvis vi har afbrudt strømmen, er det fordi din aftale med din el-leverandør er ophørt, og el-leverandøren har bestilt os til at afbryde forsyningen. For at få genåbnet for strømmen, skal du lave en ny aftale med en el-leverandør.
Hvis vi har modtaget genåbningsbestillingen fra din elleverandør inden kl. 11.00, kommer vi i løbet af eftermiddagen og senest kl. 16 for at genåbne. Hvis vi modtager bestillingen efter kl. 11.00, genåbner vi i løbet af den efterfølgende dag.
OBS. Vi genåbner kun hvis du er hjemme, når vi kommer.
Nedgravning af stikledningen er dit eget ansvar. TREFOR El-net anviser et tilslutningspunkt til din el-installatør maksimalt 30 meter fra grundskel jf. tilslutningsbestemmelsernes afsnit 3.1.3.
Data om elnettet ligger frit tilgængeligt for alle, der har lyst til at kigge nærmere på elforbruget i Trekantområdet. Her kan man blandt andet trække data ud fra kundetyper, geografi, årstid og adfærd. Her finder du dataportalen.